Om jobbet
23- årig kvinde søger hjælper til længerevarende vagter, som indebærer både dag- og nattevagter (jeg skal primært vendes om natten).
Jeg er en ung og frisk kvinde med cerebral parese, som sidder i el-kørestol. Jeg skal have hjælp til alt det praktiske, såsom personlig pleje, af- og påklædning, toiletbesøg, bad, måltider/madlavning, rengøring, medicin og generel støtte i hverdagen. Der vil være en del forflytninger, men jeg har gode hjælpemidler og god ståfunktion samt god funktion i den ene arm. Jeg kan godt lide at være aktiv, såsom gåture med hunden, fysioterapi, ridning og især svømning. Jeg er førtidspensionist, så bruger ikke tid på uddannelse eller arbejde.
Derudover har jeg en hund, som jeg nyder at gå ture med og bruge tid på. Udover fysisk træning kan jeg også godt lide rolige aktiviteter, såsom at se film og serier, slappe af i solen og snakke om stort og småt. Jeg kan godt lide at tage på tur i min bil (med høj musik) f.eks. strandture, shopping og caféture.
Jeg skal også have hjælp til træning hos fysioterapeut og lægebesøg. Som oftest er jeg glad, positiv og fuld af energi, men jeg har også mine mindre gode dage, hvor jeg har brug for ekstra empati, omsorg og forståelse.
Du vil opleve mig i både frustration og optimisme, vrede og glæde, opture og nedture, så du skal kunne håndtere disse facetter af min personlighed, når du er på arbejde.
Det er meget vigtigt for mig, at der er en god kemi imellem os, men at vi samtidig bevarer et professionelt arbejdsforhold. Jeg værdsætter en humoristisk tilgang til tingene, men uden at det går på kompromis med eller erstatter fagligheden.
Jeg går op i, at mit hjem ser rent og pænt ud, og jeg ser gerne, at du selv kan tage initiativ til rengøring og andre praktiske gøremål i hjemmet. Desuden forventer jeg, du er erfaren i alsidig madlavning og kan begå dig i et køkken.
Jeg er selv et ordensmenneske, der har godt styr på mine ting. Men det er vigtigt, at du går mindst lige så meget op i at have godt styr på tingene, da jeg ikke vil gå ned på hverken renlighed, personlig hygiejne, medicin osv. Du skal derfor have et godt overblik samt kunne arbejde struktureret og effektivt.
Jeg har en hund, der hedder Balou. Han er helt og holdent hyggehund, men jeg er meget bevidst om, hvordan jeg gerne vil opdrage ham, så jeg forventer at du vil have respekt for og støtter op om måden, jeg har hund på samt tager stor del i hverdagen med ham. Han fylder en hel del i mit liv, men han er god som dagen er lang.
KRAV TIL DIG:
– Alder 24-40 år (ufravigeligt)
– Kørekort B (ufravigeligt)
– Du skal kunne lide at være aktiv og have god energi
– Det er vigtigt du er udadvendt, har humor og en positiv tilgang til tingene
– Det forventes, at du er fleksibel, ift. vagter og hverdagens struktur
– Du skal være engageret og initiativrig – du må gerne byde ind hvis du har nogle forslag til og aktiviteter eller gøremål for dagen
– Du skal være selvkørende, tænke selvstændigt og kunne se forefaldende arbejde
– Du må gerne være guidende og vise mig vejen, men ikke opdragende
– Det er vigtigt, at du har evnen til at kunne sætte dit tempo efter mit tempo og behov, da jeg ofte bliver udtrættet pga. min hjerneskade. Her skal du være særligt opmærksom på mine behov, så jeg kan spare på min egen energi.
– Du skal kunne tage imod konstruktiv kritik. Jeg bestræber mig på som leder at være ærlig overfor mine hjælpere, hvorfor jeg derfor også forventer ærlighed fra jer. På den måde er der størst potentiale for at skabe det optimale samarbejde med en gensidig respekt.
– Kommunikation og sparring er en stor og vigtig del for mig, og derfor har jeg ofte brug for at mine tanker, følelser og meninger bliver talt godt igennem.
Vagterne ligger primært på hverdage, men også nogle gange i weekender.
Jobbet indebærer også at deltage i familiesammenkomster, også i København. Der kan ligeledes forekomme rejser (ferier) af 1-2 ugers varighed.
Jeg ønsker hverken en rengøringsdame, sygeplejerske eller anden form for fagperson, men derimod en person som er villig til og har lysten til at lære. Det vigtigste er at have hjertet på rette sted. Jobbet er ikke ”bare” et almindeligt 8-16 job, men en gensidig og ligeværdig relation, gerne med lidt modspil – også fra dig.
Lønnen er på løntrin 11 og udgør en timeløn på 144,94 kr. + tillæg.
Med venlig hilsen
Sahra
Kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte BPA Support på: 70 70 70 56 (man-tors 8.30 – 15.00 eller fredage 8.30-12.30) eller på job@bpasupport.dk
Er du interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning, samt CV og gerne et vellignende billede til job@bpasupport.dk Husk at skrive i ansøgningen at det er hos mig du søger.
BPA Support
Hos BPA Support administrerer vi BPA-ordninger i hele Danmark. Vi arbejder målrettet på at sikre trygge, ærlige og værdige rammer for borgere med en BPA-ordning. Hos BPA Support er vores arbejdsledere sikret hjælp, støtte og vejledning indenfor deres BPA-ordninger.
Vores mange faste handicaphjælpere og vikarer udgør en uundværlig del af vores virksomhed, og vi er utrolig glade for, at de hver eneste dag er med til at styrke vores virksomhed, med deres hjælp. Du vil som hjælper hos BPA Support være garanteret en spændende og alsidig hverdag. Dine arbejdsopgaver kan være alt fra ledsagelse, praktisk hjælp og personlig pleje. Disse opgaver planlægges af den enkelte arbejdsleder. Lønnen som hjælper afhænger af, hvilken arbejdsleder du udfører arbejdet for. Det er den enkelte kommunes økonomiske udmåling og bestemmelser vi følger og aflønner efter. Alle oplysninger omkring løn vil naturligvis være tilgængelig via din hjælper profil. Alle hjælpere modtager feriepenge på 12,5% af lønnen, som indbetales til Feriekonto.
Som hjælper hos BPA Support er du altid sikret en stærk samarbejdspartner, og vi vil sammen skabe rammerne for en god arbejdsplads og et sundt arbejdsmiljø. Såfremt du også ønsker at blive en del af én af Danmarks førende BPA-leverandører, kan du oprette din hjælperprofil HER