Om jobbet
Jeg er en frisk, ung mand på snart 32 år. Jeg er spastiker og kørestolsbruger, og jeg har derfor brug for hjælp til at få hverdagen til at hænge sammen med mine mange interesser – det er lige fra en tur i biografen, tage til koncerter, træne i fitness, kørestolsbasket, en tur i svømmehallen, og selvfølgelig også bare at besøge mine venner og familie. Jeg har egen bil, så transport er intet problem rundt til diverse aktiviteter.
Jeg er meget nyligt flyttet til Hedensted, hvor der er fine muligheder for at komme til med offentlig transport, dog vil det være en fordel at have adgang til bil, da det skaber en større fleksibilitet.
Derudover har jeg også brug for hjælp til personlig pleje og diverse praktiske gøremål, som man skulle støde på i løbet af dagen – som eksempelvis at støtte mig i bad, toiletbesøg, indkøb, at lave mad og gøre rent osv. Det er vigtigt for mig at have en hjælper der selv tager initiativ til at få ordnet nogle af de praktiske gøremål i huset, såsom at svinge støvsugeren eller andet lavpraktisk rengøring.
Sidste år begyndte jeg på HF enkeltfag i Horsens, hvor jeg nu er i gang med at læse psykologi. I forbindelse med skolen har man hos mig en sekretær ordning, da jeg er ordbind og har brug for hjælp i undervisningen med eksempelvis notatskrivning, oplæsning, opgaveskrivning, osv.
Det er vigtigt at lægge vægt på, at det i løbet af dagen er mig, der lægger den overordnede dagsorden, men der vil også være huller til pause, hvor vi begge vil kunne trække os tilbage, hvis vi ikke er på farten. Jeg nyder at være ude af huset og lave diverse aktiviteter og er oftest glad og fuld af energi, men jeg har ligesom alle andre også mindre gode dage, hvor der er brug for empati, omsorg og forståelse. Som hjælper bruger man mange timer med mig og vil komme til at opleve alle facetter af min personlighed.
I arbejdsrelationen er det vigtigt at der er god personlig kemi, men der skal stadig kunne holdes et professionelt arbejdsforhold. Det er ikke en typisk arbejdsplads, og det er vigtigt for mig, at man som hjælper kan se ud over pengene i stillingen, da det i højere grad er en personlig relation. Jeg vægter enormt højt at blive set som mig og ikke som en mand i kørestol. Dine vagter kommer i gennemsnit til at være 11 timer om dagen med ca. 2-3 vagter om ugen. Mødetidspunkterne varierer alt efter hvad mine planer er for dagen.
Praktisk:
- Min BPA ordning (borgerstyret personlig assistance), kører igennem BPA-support. Lønnen vil derfor køre igennem BPA-support (Lønvilkår: 130,93 + tillæg.)
- Jeg holder samtaler løbende og jeg forbeholder mig retten til at fjerne opslaget, når de rette kandidater er fundet. Hvis du ikke hører fra mig, må du forvente at jobbet er gået til anden side.
Jeg søger faste hjælpere. Vagtplanerne vil blive lagt 3 mdr ud i fremtiden og i samarbejde med de resterende personer i teamet.
Hvad jeg forventer af dig:
- Du er mellem 22 og 35 år.
- Du har kørekort, og det vil være en fordel, hvis du har egen bil. Men dette er ikke et krav, da der er gode muligheder for offentlig transport.
- Du er struktureret.
- Du kan arbejde selvstændigt.
- Du har en god situationsfornemmelse for, hvornår du skal være på og trække dig i forhold til mig og mine sociale relationer.
- Du skal ikke være bange for at tage fat og tage imod nye udfordringer.
- Du må ikke være bange for vand, da jeg på hobbyniveau nyder at færdes både på og i vandet.
- Du er fleksibel overfor weekend og hverdagsarbejde.
- Du kan ledsage mig udenfor hjemmet.
Hvad får du ud af jobbet:
- Et godt arbejdsmiljø, rig på dialog – i en uformel omgangstone.
- Mødet med en glad og smilende ung mand med mange interesser.
- En spændende og udfordrende arbejdsdag.
- Mulighed for overnatning.
Hvad hjælperne siger om mig:
- Jordnær og lyttende
- Engageret i kultur og frivilligt arbejde
Kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte BPA Support på: 70 70 70 56 (man-tors 8.30 – 15.00 eller fredage 8.30-12.30) eller på job@bpasupport.dk
Er du interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning, samt CV og gerne et vellignende billede til job@bpasupport.dk Husk at skrive i ansøgningen at det er hos mig du søger.
BPA Support
Hos BPA Support administrerer vi BPA-ordninger i hele Danmark. Vi arbejder målrettet på at sikre trygge, ærlige og værdige rammer for borgere med en BPA-ordning. Hos BPA Support er vores arbejdsledere sikret hjælp, støtte og vejledning indenfor deres BPA-ordninger.
Vores mange faste handicaphjælpere og vikarer udgør en uundværlig del af vores virksomhed, og vi er utrolig glade for, at de hver eneste dag er med til at styrke vores virksomhed, med deres hjælp. Du vil som hjælper hos BPA Support være garanteret en spændende og alsidig hverdag. Dine arbejdsopgaver kan være alt fra ledsagelse, praktisk hjælp og personlig pleje. Disse opgaver planlægges af den enkelte arbejdsleder. Lønnen som hjælper afhænger af, hvilken arbejdsleder du udfører arbejdet for. Det er den enkelte kommunes økonomiske udmåling og bestemmelser vi følger og aflønner efter. Alle oplysninger omkring løn vil naturligvis være tilgængelig via din hjælper profil. Alle hjælpere modtager feriepenge på 12,5% af lønnen, som indbetales til Feriekonto.
Som hjælper hos BPA Support er du altid sikret en stærk samarbejdspartner, og vi vil sammen skabe rammerne for en god arbejdsplads og et sundt arbejdsmiljø. Såfremt du også ønsker at blive en del af én af Danmarks førende BPA-leverandører, kan du oprette din hjælperprofil HER